Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 12-Feb-2007 16:30 Email | Share | Bookmark
Aiskrim Goreng 2 versi

Versi myresipi
Versi Ida
Memandangkan aiskrim sejuk2 ni anak2 tak mau makan dan sebelum expired, kitapun buat le aiskrim goreng...Kita guna aiskrim perisa toffee & vanilla...buat 2 versi, satu guna resepi http://myresipi.com/top/detail/500 dan satu resepi drpd fp Ida...dua2 pun sedap. Jika nak bg bintang MyResipi 3 bintang...Ida 5 bintang Jadi kita copy n paste resepi Ida ye

Aiskrim Goreng

aiskerim tak kira lee aper jenis or perisa
roti sandwich -tak kira brand aper janji roti lee
basahkan sedikit roti dengan air biasa supaya lembab
supaya masa menekan dengan acuan roti tak pecah
acuan telur -kita guna pastri cutter

caranya :
1. scop aiskerim letak atas sekeping roti
2. ambil lagi satu roti kosong tangkup atas aiskerim tadi
3. tekankan acuan telur atas kedua2 roti tadi - kuat2 sampai roti putus jadi bulat
4. masukkan dlm plastik dan simpan dlm peti ais bahagian atas semalaman or 3 jam
5. panaskan kuali letak minyak mcm nak goreng pisang tu...
6.minyak kena betol2 panas - baru gorengkan roti tadi
7. balik2kan supaya kuning kedua2 belah
8. angkat dan hidangkan bersama2 dengan susu cair kalau suka - kalau tak makan cam tu ok jugak terpulang lee nak makan mcm ya



quote***
Ida:
ye lah ida..anugerah bintang paling popular kategori masakan plg sempoi dan sedap


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net