Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 7-Jun-2007 11:23 Email | Share | Bookmark
Sos Coney

makan ngan bun hotdog
buat inti dlm puff
Alahai.., tengok ramai org dah mencuba sos coney ni...kita pun nak try buat le jugak... kita tak pernah merasa sekalipun gi A & W dah byk kali...cik abg kata rasa ok cuma tak rasa black pepper sgt...he..he..mmg kita taruk sikit je ( tak ikut sukatan yg diberi ) Lebihan sos selepas makan dgn bun hotdog kita buat inti puff yg guna roti canai segera tu... ...masa makan puff ni cik abg kita kata nasib baikle dapat sambung belajar kat UK ni...kalau kat msia...ntah bila nak buat sendiri...pakat tunjuk kat kedai je... tak sempat, wanita bekerjaya kononnya, piiirrahhhhh mabukkk ...kita copy n paste je resepi ni dr fp lynnhassan...tq

Sos Coney

1/2 bungkus daging cincang - kita guna daging burger
2 biji bawang besar (dipotong dadu kecik2 @ cincang)
3 ulas bawang putih (dicincang)
minyak untuk menumis
1tbsp cili boh
1tbsp serbuk lada hitam
1 cawan air masak
1 cawan sos tomato

Cara Membuatnya...
Tumis bawang putih ,cili boh dan lada hitam. Masukkan daging cincang bersama bawang merah dan gaul. Masukkan air, kacau sehingga separuh kering, tambahkan sos tomato. Perisakan dengan sedikit garam ( kita tak letak garam, kita buh kiub pati lembu )





quote***
Ida isk
: ha ah Ida, sempoi n nyum2
Jiran 151:
Cek de sam:cuba jgn tak cuba, baru tau sedap ke tak


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net