Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 8-Jun-2007 14:29 Email | Share | Bookmark
Apricot & Pecan Simnel Cake

kek yg kita buat
kek dlm majalah
utk cik abang
Mak aii...panjangnya nama kek disebabkan teruja dgn gambar kek ni dlm majalah, kita pun minta izin cik abang nak buat.. sebab dia sorang yg akan makan sbb kita tak gemor sgt kek yg ada buah2 ni...saje je gatal tgn nak membuatnya bila siap dia kata ok...kita pun rasa cikit je...ok ke tak ok, takleh nak bg komen kecuali penggemar kek buah Kalau ikut majalah tu bakar 45 minit tapi kita punya oven kena lebihkan masa lah sbb 45 minit tu bhgn tgh kek masih tak berapa masak lagi Kita tepek resepinya di sini

Apricot & Pecan Simnel Cake

175 g soft butter
175 g light soft brown sugar
3 large eggs
225 g self raising flour
1 tsp baking powder
100 g sultanas
225 g ready-to-eat dried apricots, chopped - kita taruk 100 g je
grated rind and juice of 1 orange - kita ganti ngan 1/2 tbsp jus lemon
100 g pecan nuts, chopped - kita ganti ngan kacang biasa je

1. Pukul mentega dan gula, kemudian masukkan telur sebiji demi sebiji dan pukul hingga kembang.
2. Masukkan tepung dan baking powder, pukul sebati
3. Masukkan sultanas, apricots, jus lemon dan kacang ke dlm adunan, sebatikan
4. Masukkan dlm acuan yg telah dialas dgn kertas kalis minyak, ratakan
5. Bakar dlm preheated oven 175 C selama 45 minit atau bila dicucuk bhgn tengahnya dgn lidi, lidi bersih bila dikeluarkan



quote***
Jiran 151
:


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net