Want your
own Fotopage?







 
Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 12-Jul-2007 18:20 Email | Share | Bookmark
Bihun Goreng Putih

Ada macam2 versi kita tengok resepi bihun ni...dah tak tau yg mana satu yg asli ...ada yg panggil bihun goreng singapore, tapi kita lebih suka panggil bihun goreng putih je...lagipun bihun ni kita punya versi sendiri



Bihun Goreng Putih

1 paket bihun - direndam lembut
2 ulas bawang putih - tumbuk
5 ulas bawang merah - tumbuk
1 tbsp udang kering - tumbuk
sedikit serbuk cili
2 tbsp taucu
udang
sotong
carot- parut
cendawan butang dlm tin
garam secukup rasa
telur dadar -bhn tabur
bawang goreng-bhn tabur
cili jeruk - bhn tabur

1. Tumis bawang putih, bawang merah, udang kering dan serbuk cili
2. Agak garing masukkan taucu, kacau sebentar masukkan udang dan sotong, gaul sebati
3. Masukkan parutan carot dan cendawan butang serta sedikit garam
4. Akhir sekali masukkan bihun dan kacau mesra hingga masak...perasakan apa yg kurang
5. Hidangkan bersama bhn2 tabur

quote***
MamaFami
: betul tu...memang tak pedas tapi anak2 kutip sayur letak tepi pulak
Nur: mai le dtg Bradford leh makan banyak...sikit2 tak best aa
Yah: kita panggil bihun goreng africa le pulak...leh tak
Rinnchan: memang akak...nak makan tu kita pun taruk kicap lemak manis kipas udang tu


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net