Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 19-Jul-2007 17:48 Email | Share | Bookmark
Kunjungan sekeluarga Najib Lborough

sukanye Najlah mewarna
Aisyah suka ngan uncle Najib ye
Najlah berposing
makan je Najib...takyah diet
Najib sekeluarga
 
Hari ni Najib sekeluarga singgah umah...depa dr Bolton berseminar dan bershopping ..sampai pun dah tengahari...rehat2 dah petang, tak bawak gi ronda Bradford pun, takpe nanti diorang leh datang lagi Yg bestnya tetamu yg datang lak memasak...special ooo, ikan masak tiga rasa...nanti kita sertakan resepinya kat sini (tapi gambar kelabu sikit)...rasa cam makan kat restoran makanan thai..sedap bangat tq le za, kalau kami tak sampai lboro kira tak terkilan kut sebab dah makan masakan za ...tapi ingat nak gi gak lboro bawa hati ayam


Najib, Za, Najlah bersama Kamal n Muhammad



Ikan Masak Tiga Rasa ( sukatan bhn agak2 le ye)

ikan seabass/siakap-garam kunyitkan, gaulkan ngan tepung jagung...goreng
bawang merah-mayang
bawang putih-mayang
halia-hiris halus
serai-hiris
daun limau purut
cili padi-ganti ngan cili merah hiris nipis
tomato-potong dadu
sos tiram
sos manis cili thai
sos ikan

1. Tumis bawang, halia, serai hingga berbau wangi
2. Masukkan sos tiram dan sos cili thai, kacau sebati
3. Masukkan daun limau purut, cili padi dan tomato
4. Tambahkan sos ikan, gaul mesra
5. Angkat tuangkan keatas ikan yg telah digoreng tadi
(kpd za...harap2 betul step diatas tu )


quote***
Yah:
Ikan masak tiga rasa ada macam2 versi...yg pasti semua rasanya best


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net