Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 28-Jul-2007 17:46 Email | Share | Bookmark
Pengat Pisang

 
Lama dah tak makan pengat pisang, jadi hari ni kita buat pengat pisang berebut ngan anak2 yg nak makan pisang begitu saja ..sempat simpan 2 biji setengah pisang je, jadilah nak makan ngan cik abg je Kalau kat msia kita suka sgt pengat pisang abu...kat sini mana nak cari abu...khan n john ada le


Pengat Pisang

pisang masak - potong sederhana kecil
sagu halus - basuh dan toskan
santan
gula
sedikit air

1. Masakkan air bersama sedikit gula, jadikan gula hangus
2. Bila gula sudah keperangan...masukkan santan dan kacau sehingga gula larut
3. Masukkan sagu, biarkan kuah mendidih dan sagu menjadi jernih
4. Akhir sekali masukkan pisang, kacau sebentar, tutup api..leh dihidangkan

quote***
AyahMuadz:
tak kan nak mkn pengat pisang je kut...nasi biryani...ayam percik tak nak ke

Mamasya:Salam perkenalan...pengat pisang sbg juadah berbuka puasa memang best


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net