Want your
own Fotopage?






 
Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 31-Jul-2007 22:09 Email | Share | Bookmark
Nasi Goreng USA

Hari ni tak tau nak masak lauk apa makan tengah hari...so kita buat nasi goreng USA je lah, senang cite...makan le nasi goreng USA w/p kita tak pernah sampai USA lagi ada org gi USA tak bawak kita, siap gi Disneyland kat California lagi bergambar ngan Pocahontas lak tu... takpe le, bagi yg berkenaan tu tak perlu le rasa bersalah n tak perlu le bawa kami ke disneyland california...bawa ke disneyland paris pun cukup le...kwang..kwang..kwang



Nasi Goreng USA

nasi putih
bawang putih-tumbuk
bawang besar-dimayang
lada hitam-tumbuk ( kita guna serbuk lada hitam)
daging-dihiris nipis2
jagung butir
carrot-potong kecil/parut
sos tiram
sos ikan-if takde leh ganti ngan garam
telur goreng mata kerbau
hirisan timun
hirisan tomato

1. Tumis bawang2 bersama lada hitam...tumis hingga bawang agak layu
2. Masukkan daging...masak hingga daging agak masak dan airnya hampir kering
3. Masukkan sos tiram, jagung dan carrot...kacau sebati
4. Masukkan nasi putih, gaul mesrakan
5. Perasakan dgn sos ikan...kacau seketika leh le diangkat
6. Hidangkan bersama telur goreng mata kerbau, hirisan timun dan juga hirisan tomato

quote***
MaDiHa:
betul tu, tak gi hong kong leh mkn mee hong kong, tak gi indonesia leh minum air bandung
Mickey mouse: wookay, cadangan diterima
Pocahontas:ye ke..leh tolong masak utk kita
Nur:
Umi: dah hantar, umi terima tak??
Cek de sam: moga dimakbulkan doamu itu
Mamasya: betul tu, takyah gi jauh2...ada kat rumah rupanya
Kamalina: teringin ye...leh le cuba buat
Yah: nak gi us jauh, masak sendiri je le
RosLeenda:w'salam...kalau kat msia memang kita tak buatnye, mkn kat kedai gak
Leyha:
Ana:saje buat nak goda mata ana tu
Mamaella:tq
Farah: selamat dtg ke uk mac nanti
MamaFami:steady mama..masak, masak gak...hint tetap hint



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net