Want your
own Fotopage?








 
Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 10-Aug-2007 21:31 Email | Share | Bookmark
Kue Teow Ladna

Hari ni kita cuba buat kue teow ladna lak...kue teow / mee / bihun ladna biasanya mempunyai banyak sayur2an di dalamnya dan berkuah sedikit kita guna kue teow kering yg mungkin ditinggalkan oleh Na ataupun Ikin yg dah balik ke msia, yg pasti jiran 151 pas kat kita



Kue Teow Ladna

kue teow
bawang putih - ditumbuk
bawang besar - hiris
serbuk lada hitam
karet
bunga kobis
capsicum
kailan - kita guna kobis
daging yg dihiris nipis
udang
sotong - kita tak letakpun
cili api - diketuk opt. bg yg suka pedas
sos tiram
sos ikan
sedikit air
bancuhan tepung jagung

1. Tumis bawang2 bersama lada hitam
2. Masukkan daging, udang dan sotong, kacau sebati
3. Bila daging agak masak masukkan sos tiram, kacau
4. Masukkan sayur mayur dan juga cili api beserta sedikit air
5. Kacau sebentar lalu dimasukkan bancuhan tepung jagung
6. Perasakan dgn sos ikan
7. Tuangkan kuah atas kue teow dan bolehlah dimakan

***KitaSembangPulak***
Mamasya:
samalah, kita pun suka kue teow...tak kira masak apa pun
Boxhousestudio: tq...nak kirim2an bisa diatur dong
Ana: mari..mari..tunggu Ana lama dah, tak kunjung tiba
Jiran:
Nur: Nur nak cikit tu cukup tak...kita nak bagi sebekas ni
Roylazim: salam...terima kasih jenguk balas fp comot kita ni
Lee Lin: kue teow kering made in thailand ada jual kat sini
RosLeenda: w'salam...nak cuba buat ke..nak cuba order kat kedai jgn marah gurau jee kak Leen

MaDiHa: kita je suka banyak sayur...anak2 susah betul nak makan sayur
Kamalina: he..he...kita memang nak terujakan kamalina



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net