Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 5-Sep-2007 18:12 Email | Share | Bookmark
Chocolate Moist Cake

 
 
Resepi kek ni kita ambil dr fp Amy Mustafa...t/kasih kukus 2 jam memang berbaloi sebab hasilnya memang nyumm...nyumm...nyumm



Chocolate Moist Cake

250 g flour
250 g castor sugar
250 g butter
5 eggs
1 tsp baking powder
1 cup cocoa powder*
1 cup brown sugar*
1 cup plain water*

1. Heat water, cocoa powder & sugar in a pan(*)
2. Let it boil for a while until the mixture becomes slightly thick.
3. Turn of fire & leave to cool
4. Beat butter & sugar for 10 min.
5. Add in eggs one at a time. Add in flour & baking powder
6. Finally add in the cooled choc. mixture.
7. Steam in baking pan lined with baking paper & cover with foil
8. This cake will take approx. 2 hours to steam

Ganache

250 g double cream
250 g cooking chocolate/Belgian chocolate

1. Place double cream in a pan & let it boil
2. Break choc. in a small pieces & place in pan
3. Turn off heat and stirr choc. until melt
4. Leave overnight in fridge & it will be ready for use the next day


***KitaSembangPulak***
Nani:
moga bisnes sukses
Ida isk: kukus 2 jam bukan kena duk tunggu depan kukus tu...leh buat kerja lain laks
Mamasya: memang berbaloi
Yahmasri: kek kukus memang ambil masa yg lama utk dpt tekstur yg moist, kalau tak nanti teksturnya kurang moist spt tekstur apam..btw thanks for the idea
Kak Leen: kita ni selalu tak dengar org ketuk pintu...maaf ye Kak Leen, lenkali telefon dulu bila nak datang

MamaFami: kali ni mak andam tibai je...janji kek tu bermekap
Lee Lin: t/kasih atas ucapan dan doa mu itu
Fazizaid: kek kukus lagi lama kukus lagi moist dan tahan lama kalau disimpan
Nur: t/kasih
Yan: t/kasih...jauh beribu2 batu, memang tak dapat pergi
Tupperfan: t/kasih...moga bisnes sukses k

Ana: t/kasih...kalau duk dekat leh kita wat sekali harung ann. sama-sama nanti kita wish ana lak 11.9
Mama@nis: kita dah tgk choc cuppies gee, nampak yummy n cantik
Zatidhati: badan gebu dan mulus cik abang lagi sayang
Kamalina: 2 jam leh tahan lagi...ada yg lagi lama, kukus sampai 4 jam gitu
Jie jie: moga tengok kek kukus dlm fp pun leh baik demam akak tu

Zatid'hati: takpe, org tempah kek kat akak, akak tempah baju kat org atau akak sendiri ada bakat menjahit jugak


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net