Hajar's FotoPage

By: Hajar Mohamed Yussof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 1-Nov-2007 15:47 Email | Share | Bookmark
Mini Chiffon Cake

 
 
Resepi kek chiffon ni kita ambik dr FP Muna, Pandan Chiffon Cake...tapi kita buat perisa oren Disebabkan kita takde acuan chiffon yg berlubang kat tengah2 tu dan tak sabar2 nak mencuba resepi yg dah lama di kiv...kita buat le kecik2 dlm acuan muffin, dapat le 16 ketui, puas hati Mana le tau kut-kut selepas ni ada org kesian kat kita, tolong belikan acuan kek chiffon ni
T/kasih Muna dan Pn. Bashah yg sudi berkongsi resepi


Mini Chiffon Cake

Bahan A
110g tepung naik sendiri
6 biji kuning telur
100g gula halus
4½ tbsp minyak jagung
4 tbsp orange juice sunquick
4 tbsp air
½ tsp garam

Bahan B
6 biji putih telur
1 tsp cream of tartar

1. Pukul kuning telur hingga kembang
2. Campurkan bahan A yang lain dan kacau hingga sebati
3. Pukul bahan B hingga kembang / bertanduk(tips: kalau diterbalikkan mangkuk isi tidak jatuh)
4. Campurkan bahan A dan B dan kacau hingga sekata
5. Tuangkan ke dalam acuan muffin
6. Bakar 160 C selama 25 minit

***KitaSembangPulak***
Tokeh dadibais:
ayoyo tokeh...banyak kedekut mau kasi sendiri itu acuan...masih harap kat ghaz yg dah balik msia tu ka
Muna: betul jugak ye...senang nak hidang, takyah potong2 lagi
Jiran: samalah cam kita...kalau org lain masak sedap je, mkn cam rasa tak cukup je
Rinnchan: ...ku menanti kemunculan chiffonmu
Mamasya: t/kasih krn sudi jenguk rumah kita dan bersusah payah nak hantar komen
Kamalina: kita geng ye
Jie jie: betul le...bebudak ni tengok kek kecik2 dlm acuan suka je nak makan dan menghabiskannya
Cek de sam: ok, sett...tak payah kita mimpi nak beli acuan chiffon ye
Fazizaid:
Lee Lin: beli jgn tak beli
Nur: nak ngendeng mesti tak dapat punya...sebab kita selalu masukkan dlm fp bila dah habis dimakan
Roylazim: ye, kadang2 kek yg berkrim adakala mual memakannya
MaDiHa: resepi Pn. Bashah yg diperkenalkan oleh Muna ni memang sedap
Zatidhati: benar sekali kata-katamu itu
Izanman: copylah dulu, bila senang boleh dicuba kemudian
Masriyah: Yah lagi kreatif, ada apam chiffon gitu
Alia: moga bisnesmu sukses


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net